نهاد ریاست جمهوری اسلامی ایران

مقالات مرتبط

1399/06/15

* توسعه ناحیه ای چیست؟  

برنامه ریزی توسعه با مشارکت ذی نفعان متعدد و به صورت تلفیقی و یکپارچه در
ناحیه مشخصی از سرزمین (که می تواند در یک شهرستان یا بخشی از یک
شهرستان باشد) و اجرای آن با این نگاه که آینده مطلوب در آنجا ایجاد شود و این
کار با سرمایه گذاری راهبردی در آن منطقه تأمین گردد.

*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*

* شبکه توسعه اجتماعی رسالت؛ چشم انداز، اقدامات و دستاوردها

تجربه کشور در چهل سال پس از انقلاب اسلامی نشان داده هرجا موفقیت و دستاورد چشمگیری بدست آمده، حاصل مشارکت جدی مردم بوده است. این فرهنگ، گنجین های بسیار ارزشمند است که باید آن را احیاء کرد تا کشور شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش شود. باورهای دینی، دیدگاههای امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نیز نشان از این دارد که توسعه اقتصادی کشور و بهبود رفاه عمومی نیز تشنه حرکت های جهادی و مردم محور است. لذا مبتنی بر محوریت مردم، مقرر شد تا بنیان اصلی شکل گیری شبکه، کانونهای هم یاری اجتماعی باشد.

*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*

* نقش مسئولیت اجتماعی در فرآیند توسعه پایدار چیست؟

مسئولیت اجتماعی در راستای برتری منافع ملی، سازمانی و جمعی به منافع شخصی در کلیه حوز ه ها به ویژه در سه حوزه اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی، گفت و گو میکند. هرچه ساختار سازمانی بزرگتر، وسیعتر، باجمعیت بیشتر و هزینه بالاتری باشد، کاربرد مسئولیت اجتماعی معنادارتر و بااهمیت تر میشود. به سخن دیگر، اهمیت و سنگینی بار مسئولیت اجتماعی فرد به ترتیب از کوچکترین نهاد اجتماعی به سان خانواده تا مسئولیت اجتماعی در قبال محله، شهر، استان، کشور و نهایتاً مردم رو به افزایش میگذارد. بعد از مسئولیت اجتماعی فرد، مسئولیت اجتماعی نهادها، کارخانه ها، تولیدکنندگان کالا، سازمانهای دولتی، دولت و حاکمیت نسبت به ملت و کشور جایگاه فاخری دارد.

*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*

* ریسک های جهانی و استراتژی های کسب و کار تا سال 2022

پس از چند ماه، بحران کووید 19 مهمترین ابرچالش جهان از زمان جنگ جهانی دوم محسوب می شود. پیشگیری از این بحران منجر به افزایش هزینه دولت ها، شرکت ها و کاهش فعالیت های اقتصادی شده است و چشم انداز جهانی اقتصاد مبهم است. این سوالات مطرح است که آیا این بحران در یک سال آینده حل می شود یا چند سال به درازا خواهد کشید؟ چه زمانی یک درمان قطعی برای این ویروس می توان یافت؟ ممکن است این ویروس جهش یابد و یا ممکن است ضعیف گردد؟
همه جواب ها در هاله ای از ابهام است و نمی توان پاسخ دقیقی به آنها داد، ولی آنچه قطعیت دارد، شکل گیری ریسک های متعدد است.

*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*

* توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستاییان، عشایر، مناطق محروم و مرزی با رویکرد اشتغال پایدار

به لحاظ نقش و جایگاه بسیار بالای مناطق روستایی و عشایری در تولید و توسعه اقتصادی از جمله در اقتصاد کشاورزی و تأمین امنیت غذایی جامعه، توسعه و عمران روستایی در چند دهه اخیر یکی از دغدغه های اصلی اکثر کشورهای در حال توسعه وکشور ما بوده است. اهمیت این امر زمانی روشن تر میگردد که بدانیم بر اساس دیدگاه صاحب نظران توسعه اقتصادی، ریشه تمامی مشکلات و مسائل عقب ماندگی مثل فقر گسترده، نابرابری در حال افزایش و بیکاری فزاینده، در مناطق روستایی قرار دارد. از این رو طبیعی به نظر می رسد که کاهش بیکاری و اشتغالزایی بویژه در مناطق روستایی، عشایری و محروم همواره به عنوان یکی از اهداف کلان توسعه مورد توجه متولیان، سیاستگذاران و برنامه ریزان بوده و هست. بر این اساس سرمایه گذاری در زیر ساخت های روستایی و از جمله در امر تربیت و توانمندسازی نیروی انسانی ماهر بومی، لازمه توسعه مناطق روستایی و تقویت وضعیت رفاه اجتماعی محسوب می گردد که در این میان نقش دولت در برنامه ریزی و ایجاد بسترهای قانونی و سرمایه گذاری های اساسی غیرقابل انکار است.

*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*

* کارت امتیاز متوازن BSC چیست ؟

چه کسی از کارت امتیاز متوازن استفاده میکند ؟
BSC به طور وسیعی در کس بوکار، صنعت، دولت و سازما نهای خصوصی مورد استفاده قرار م یگیرد .

براساس تحقیقی که توسط گارتنرگروپ (Gartner Group) انجام شد، بیش از ۵۰ درصد از شرکتهای بزرگ آمریکایی از سیستم کارت امتیازی متوازن استفاده میکنند.

بیش از نیمی از شرکتهای مهم در آمریکا، اروپا و آسیا از رویکردهای کارت امتیاز متوازن بهره میگیرند که البته این مقدار در خاورمیانه و آفریقا نیز روندی صعودی در پیش دارد. در یک مطالعه جهانی که توسط بین اَند کو (Bain & Co) انجام شد، روش کارت امتیازی متوازن به عنوان پنجمین ابزار مدیریتی پرکاربرد در دنیا معرفی شد. این روش همچنین توسط ویراستارهای مجله هاروارد بیزنس ریویو (Harvard Business Review) به عنوان یکی از تأثیرگذارترین ایده های کسب و کار در ۷۵ سال گذشته انتخاب شد .

*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*

* طرح روستا تعاون

در روستا عوامل و سرمایه های ارزشمندی به عنوان ذخایر استراتژیک کشور وجود دارد که در پیشرفت جامعه نقش مهمی را ایفا می کنند.

طرح روستا تعاون با اصل قراردادن توسعه مشارکتی، به دنبال توانمندسازی جمعیت، رونق اقتصادی ، مشارکت سازمان یافته و کارآفرینی اقتصادی روستائیان می باشد.

*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*

* آشنایی با الگوها و تکنیک های خوشه سازی و شبکه سازی در کسب و کارهای کوچک    

 

 

 

 

 

*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*

* مروری بر تحولات آمایش سرزمین در ایران    

 

 

 

 

 

*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*

* فرصت ها و چالش های گردشگری کشاورزی    

 

 

 

 

 

*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*

* تحولات جدید در بازاریابی نوین    

 

 

 

 

 

*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*

* آیا آمیخته بازاریابی p4 هنوز کاربرد دارد؟    

 

 

 

 

 

 

*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*

* باشگاه کشاورزان جوان

 

 

 

 

 

*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*

* تدوین چارچوبی برای تاب آوری معیشت عشایر کوچنده

 

 

 

 

 

 

*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*

* تحلیل مفهوم های برگشت پذیری، آسیب پذیری و نیرومندی بوم شناختی در مدیریت بوم نظام های مرتعی  

 

 

 

 

 

 

 

*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*

* ابعاد مختلف بازاریابی    

 

 

 

 

 

*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*

* بازاریابی محتوایی - مفهومی     

 

 

 

 

 

 

*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*

   * ابعاد ۹ گانه بازاریابی

  

* صندوقهای خرد محلی

* صندوق های خرد محلی و ابزار توانمندی

 

 

 

 

 

*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*

* مبانی و مفاهیم تاب آوری شهری (مدلها و الگوها)

 

 

 

* مفهوم تاب آوری و کاربرد آن در مباحث تغییرات اقلیمی شهری

* تاب آوری بحران (مفاهیم - حیطه ها - شاخصها)

*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*

   * اگرو توریسم

  

* روستای بدون بیکار (چرا و چگونه)

* فقر فرهنگی و فرهنگ فقر

 

 

 

 

 

*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*

* طرح ترسیب کربن

 

 

 

* آشوب بزرگ (چگونه کسب وکارها با روزهای بحرانی مقابله میکنند؟)

* چالش های بین المللی سازی کسب وکارهای گردشگری کشاورزی در ایران

*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*/\*